טיפול בעין עצלה באמצעות רטיות

על מנת לעודד את העין העצלה לפעול אנו מכסים את העין החזקה ברטיה למשך מספר שעות כל יום.

כיצד מטפלים

הרטיה היא למעשה פלסטר בצורה אובלית (דמוי ביצה). יש לכסות את העין הבריאה ברטיה מדי יום למשך הזמן שיומלץ ע"י הרופאה, ולהקפיד על מעקב סדיר במרפאה מדי מספר חודשים. בילדים המרכיבים משקפיים חשוב להדביק את הרטיה על פני העור סביב העין – ולא על המשקפיים, על מנת שלא ניתן יהיה להציץ מתחתיה ובכך לפגום בהצלחת הטיפול. יש לטפל ברטיה בשעות העירנות, רצוי כאשר הילד מרוכז בפעילות המצריכה מאמץ של ראיה כגון משחק, קריאה או כתיבה. למשל: במהלך שעות הגן.

היכן קונים

את הרטיות ניתן לקנות בכל בית מרקחת (וכן באמצעות האינטרנט) ללא מרשם רופא. הן נמכרות בחבילות, מופיעות בגדלים שונים בהתאם לגיל הילד.ה, ולעיתים אף בצבעים שונים. הרטיות מיוצרות ע"י יצרנים שונים. במידה וסוג מסוים של רטיות אינו מתאים – ניתן לנסות סוגים אחרים. 

חשיבות ההתמדה בטיפול

לעיתים קיימת התנגדות לכיסוי העין החזקה בעיקר בשבועות הראשונים לטיפול. הדבר נובע מכך שהראיה בעין העצלה ירודה, ובעת כיסוי העין החזקה מתקשה הילד לראות בעין החלשה ולתפקד. על מנת להתגבר על ההתנגדות ניתן להעלות את משך זמן כיסוי העין בהדרגה בימים הראשונים, עד להגעה למשך הזמן הרצוי. יש להקפיד על הטיפול מבלי להתיאש, כיוון שככל שחדות הראיה בעין העצלה משתפרת מהר יותר יקל על הילד לתפקד עם הכיסוי, ותקטן התנגדותו לטיפול.

דרכים לעידוד השימוש ברטיות

  • אפשר לצייר על הרטיות, להדביק עליהן מדבקות ולהפוך אותן ל"קישוט" על העין (אפשר להתאים את הדוגמה גם לבגדים הנלבשים באותו היום).
  • ניתן ללמד את הילד לכסות ברטייה גם את עינו של צעצוע אהוב, כגון בובה או דובי, ולשכנעו "לֹטפל" גם בהם.
  • כתמריץ אפשר להדביק בכל יום את הרטייה בה השתמשנו במחברת. כשהילד מסיים למלא דף או שניים במחברת , ברטיות שבהן השתמש – ניתן להציע לו פרס סמלי.
  • ניתן גם ליצור ציורים עם הרטיות בהן השתמשנו (למשל צב ששריונו מכוסה ברטיות). 

לפרטים נוספים אודות טיפול בעין עצלה ולקביעת תורים, שלחו פניה ואחזור אליכם בהקדם

באותו עניין...

טיפול בעין עצלה באמצעות טיפות אטרופין

הטיפול בעין עצלה

עין עצלה – מהי?

איך מזמינים תור

לנוחיותכם, ניתן לקבוע תור באחת הדרכים הבאות

באמצעות האינטרנט

באתר "דוקתורים" -
לחצו כאן להזמנת תור

באמצעות מוקד זימון תורים

במוקד קיים מענה 24 שעות ביממה - 7 ימים בשבוע, בטלפון:
053-212-1384

באמצעות טלפון המרפאה

בימי א' ו- ג’ בשעות 15:30-19:00 וביום ד׳ בשעות 08:30-12:00, בטלפון:
03-5612659

הודעות דחופות

הודעות דחופות ניתן להשאיר במוקד לזימון התורים, בטלפון:
053-212-1384